تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۱٫۱۴ دلار در هر بشکه را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش و صدور سیگنال خرید به سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۸۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۵۱٫۱۴ و ۵۱٫۸۰ هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) به ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال افزایش قدرتمند قیمت نفت از سطح ۴۹٫۷۶ (پایین ترین سطح دیروز) به معنای تکمیل شدن موج نزولی قیمت از سطح ۵۲٫۸۶ می باشد و این روند در قالب پنج موج اصلاحی شکل گرفته است که این ساختار امواج الیوت ویو اشاره به پایدار بودن روند افزایش قیمت نفت آمریکا از سطح ۴۵٫۵۸ دارد.

لازم به ذکر است حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح مقاومت ۵۱٫۱۴ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد کوتاه خواهد بود و با سطوح حمایت ۵۰٫۵۸ و ۵۰٫۰۸ روبرو خواهد شد، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۵۱٫۱۴ و ۵۱٫۸۰ منجر شود. لازم به ذکر است خبر امروز آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) نیز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۷٫۱۰ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۰۳ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را تکمیل شدن موج نزولی d در حد فاصل بین محدوده ۵۵٫۷۴ و ۵۴٫۶۵ در چارت یک ساعته پایین نشان داده است.

از دیروز قیمت حرکت کاهشی خود را به پایان رسانده و روندی افزایشی را در پیش گرفته که این موضوع در چارت پایین قابل مشاهده است و در بررسی امواج الیوت ویو نیز این رشد قیمت آغاز شده و با پیگیری موج افزایشی e می توان هدف قیمت را مشاهده کرد.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دیده می شود این سطوح مقاومت ۵۷٫۱۰ و ۵۸٫۰۳ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارند.

با توجه به آنکه این چرخه از امواج الیوت در درون یک کانال صعودی شکل گرفته است در موج e هدف افزایشی بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال پس از سطوح ۵۷٫۱۰ و ۵۸٫۰۳  را می توان سطح ۵۹٫۲۹ پیش بینی کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو در چارت یک ساعته نفت برنت نشان می دهد که کاهش قیمت از سطح ۵۹٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷) در قالب موج d یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی صورت گرفته که با تکمیل شدن آن روند نزولی تغییر کرده است و در موج e می بایست منتظر افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به اهداف مشخص شده در چارت پایین باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی نیز محدود به اطراف یکی از سطوح حمایت ۵۶٫۴۰ (بالاترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۷) و ۵۵٫۷۴ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن