تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۷۳۹ دلار در هر تن را تاچ کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۶۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال احتمال اینکه قیمت مس در تلاش اول خود بتواند از سطح مقاومت ۶۷۳۹ گذر کند کمی شک و تردید وجود دارد و محتمل ترین سناریوی موجود این است که بعد از لمس این سطح مقاومت مقداری به سطح ۶۶۶۸ اصلاح کند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی مس از نرخهای فعلی محدود به سطح حمایت ۶۶۶۸ می باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۷۴ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۹۶ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود هر یک از این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۱۴٫۶۰ درصدی و ۳۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت از سطح ۲۱۹۹ (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) وارونه شده است و این حرکت تاییدی کندده از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد. در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) بیانگر آن است که قیمت در حال افزایش به سطح ۲۲۷۹ می باشد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۶۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۰۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۱۴۷ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۸۶٫۴ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند و این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن