تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۲۹۹ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی اونس طلا مشاهده می شود این سطح مقاومت ۱۲۸۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که این سطح بر روی ۱۲۹۹ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند نزولی که از سطح ۱۳۵۷ شروع شده بود در قالب سه موج شکل گرفته بود که موج سوم یعنی موج C به اندازه ۷۶٫۴ درصدی از طول موج اول یعنی موج A حرکت کرده که این موضوع را بررسی نسبت های فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده است و این ارتباط بیانگر افزایشی بودن قیمت جهانی اونس طلا است.

از آنجایی که قیمت به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است به روشنی به معنای با پایان حرکت اصلاحی نزولی و احتمال شروع افزایش قیمت به سطح ۱۲۹۹ وجود دارد و چنانچه این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید با حد تارگت ۱۳۱۳ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷) می شود. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۸۰ و ۱۲۷۸ (خطوط فیبوناچی ریتریسمنت و پروجکشن ۵۰ درصدی) قرار دارند.

افزایش مجدد نگرانی ها در خصوص بلندپروازی های هسته ای کره شمالی موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضا برای سرمایه گذاری های امن در بازار طلا شده است و قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۱ هفته گذشته صعود کرده است.

به دلیل تمرکز مجدد سرمایه گذاران به ریسک های ژئوپولیتیکی ناشی از احتمال انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی این مساله می تواند تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های امن نظیر طلا را دوباره افزایش دهد و از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای سهام ، ارزش دلار آمریکا و اخبار منتشره در خصوص کره شمالی خواهد بود.

انتظار داریم با ادامه شرایط ریسک گریزی در بازار قیمت جهانی اونس طلا به حرکت صعودی خود به سطح ۱۲۹۹ ادامه دهد. این هفته در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما در طول این هفته آمارهای خرده فروشی آمریکا ، قیمت تولیدکنندگان و قیمت مصرف کنندگان این کشور اعلام می شوند و با توجه به انتشار صورتجلسه بانک فدرال در روز چهارشنبه بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اهمیت خاصی دارد و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار نیز واکنش نشان خواهد داد.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟

روشن شدن این سوالات می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار صورتجلسه فردا بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند. در مجموع در نمودار قیمت جهانی اونس طلا ، روند احتمالی تکنیکالی حرکت آتی آن و هدف بعدی افزایشی به روشنی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا