تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۶۳۷۹ دلار در هر تن عبور کند و به ترتیب تا سطوح مقاومت بعدی ۶۸۲۷ و ۶۹۷۰ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۶۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۷۳۹ و ۶۸۲۷ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس در اولین تلاش خود در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۷ نتوانست بر سطح مقاومت ۶۷۳۹ غلبه کند و بعد از آن شاهد یک حرکت اصلاحی جزئی و کوتاه بودیم و به نظر می رسد با تجمیع انرژی خود دوباره در حال تلاش برای شکست سطح مقاومت ۶۷۳۹ می باشد که در صورت تحقق سیگنال خوبی برای ورود خریداران مس با حد تارگت اولیه ۶۸۲۷ صادر خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی وارونه سر و شانه که بین روزهای ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ و ۳ اکتبر ۲۰۱۷ شکل گرفته است تاییدی در جهت تغییر روند نزولی آغاز شده از سطح ۶۹۷۰ می باشد و پیش بینی می شود دیر یا زود قیمت مس دوباره به سطح ۶۹۷۰ افزایش یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۶۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت مس به سطح حمایت بعدی ۶۵۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

همانطور که قبلا گفتیم فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۲۱۷۴ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۹۶ می شود.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۱۴٫۶ درصدی و ۳۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

هر چند قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۲۱۷۴ نشد اما پیش بینی می شود در دومین تلاش خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و سیگنال خرید صادر کند. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از ۲۸۰۳ به ۱۴۳۲ در چارت روزانه به تارگت افزایشی ۲۲۷۹ اشاره می کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۴۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۱۳۸ و ۲۱۲۴ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی در چارت بعدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن