تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه و تجمیع انرژی خود به سوی تارگت ۱۲۹۹ که دیروز بدان اشاره کردیم افزایش یابد و هر حرکت اصلاحی با سطوح حمایت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۰ روبرو خواهد شد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و خط روند کاهشی رسم شده در چارت پایین مشخص کرده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود سطح حمایت و مقاومت هر یک بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

هر چند دیشب قیمت بیشتر از سطح ۱۲۹۴ نتوانست افزایش یابد اما این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۹۴ شروع شده صرفا به عنوان یک پول بک (pullback) به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۵۷ تلقی می شود و این افزایش کنونی قیمت در قالب سه موج a , b , c صورت گرفته است که بعد از اتمام موج اصلاحی b باید منتظر از سرگیری افزایش قیمت در موج افزایشی c باشیم و از این رو تارگت ۱۲۹۹ که دیروز گفته شد هنوز برای قیمت جهانی اونس طلا معتبر است.

از منظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال قیمت جهانی طلا در روندی خنثی باقی مانده است و به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود تا قبل از خبر امشب مابین نرخهای ۱۲۸۵ و ۱۲۹۴ در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این سطوح هدایت کند. در رابطه با صورتجلسه FOMC ، انتظار می رود نکات جدیدی از مواضع بانک مرکزی در خصوص سیاستهای پولی آتی مشخص شود هرچند که گمان نمی رود مطالب آن برای معامله گران موضوع جدید و غیرمنتظره ای باشد.

در هر صورت امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود که قابل اهمیت است و مباحثی که در خصوص ارزیابی از وضعیت اقتصادی خصوصاً وضعیت سیاست های پولی صورت گرفته حائز اهمیت است و بازار نیاز به دانستن این موضوع دارد که آیا روند افزایش نرخ بهره در سال جاری از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه خواهد یافت یا نه.

با توجه به انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اهمیت خاصی دارد و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار نیز واکنش نشان خواهد داد. به باور ما امشب انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا می تواند محرّک قیمت برای خروج از این سطوح خنثی گردد.

همانطور که دیروز گفتیم بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟

روشن شدن این سوالات می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند. در نمودار قیمت جهانی اونس طلا، روند احتمالی حرکت آتی آن و هدف بعدی افزایشی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا