تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۷۳۹ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۸۲۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در بالای خط روند افزایشی رسم شده نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. در چارت پایین قیمت مس برای مدتی به بالای سطح ۶۷۳۹ رسیده و هر چند هم اکنون به پایین آن رسیده است اما پیش بینی می شود دیر یا زود از سطح مقاومت ۶۷۳۹ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۸۲۷ سیگنال خرید صادر کند.

لازم به ذکر است الگوی سر و شانه وارونه که بین ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ و ۳ اکتبر ۲۰۱۷ شکل گرفته است به حد تارگت ۶۸۲۷ اشاره می کند و برای امروز هر حرکت اصلاحی و نزولی قیمت مس کوتاه و محدود به سطح حمایت ۶۶۶۸ خواهد بود که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۲۱۷۴ افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۹۶ می شود.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۱۴٫۶۰ و ۳۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نشان می دهد قیمت آلومینیم آلیاژی در حال افزایش به سوی سطح ۲۲۷۹ می باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی و نزولی اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۲۱۴۷ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب فرود قیمت به ترتیب به سطوح ۲۱۳۸ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود قیمت این فلز نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن