تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۶۸۲۷ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۸۸۷ می شود.

همانطور که در چارت پایین مس مشاهده می شود هر یک از این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال تا کنون قیمت مس توانسته به اندازه ۷۶٫۴ درصد از روند نزولی خود را جبران کند و این شانس وجود دارد که دوباره به سوی سطح ۶۹۷۰ افزایش یابد و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح مقاومت ۶۸۲۷ اتفاق افتاده است محدود به سطح حمایت ۶۷۷۴ خواهد بود که این سطح مماس با کف کانال افزایشی رسم شده در چارت تایم فریم یک ساعته می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۲۴ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۰۳ ریزش کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سقف دو قلو (double – top) تایید کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) آغاز شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو کوچکی که برای قیمت آلومینیم آلیاژی در اطراف سطح ۲۱۷۴ ساخته شده است با توجه به آنکه خط گردن در سطح ۲۱۳۹ شکسته شده است کم و بیش تایید گردیده است و برای امروز به تارگت نزولی ۲۱۰۳ اشاره دارد.

لازم به ذکر است برای امروز اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۱۴۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۸۶٫۴ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۷۴ دلار در هر تن می شود که این سناریو برای امروز در چارت بعدی کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن