تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود دوباره قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۹۹ را لمس کند و با شکست آن سیگنال خرید تا سطح ۱۳۰۴ صادر کند. همانطور که در چارت پایین اونس طلا دیده می شود سطح ۱۲۹۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) دیده می شود.

به باور ما در کوتاه مدت قیمت طلا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۱۳۱۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) برخوردار است. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نیز نشان می دهد بعد از شکسته شدن سطح ۱۲۹۹ تارگت بعدی بر روی ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) پیش بینی می شود که این سطح در نزدیکی همان سطح ۱۳۱۷ قرار گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) و ۱۲۸۴ (پایین ترین سطح ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷) خواهد بود که موقعیتی برای ورود خریداران به بازار ایجاد خواهد کرد.

از نظر تحلیل بنیادی قیمت جهانی اونس طلا بدنبال کاهش ارزش دلار آمریکا برای ششمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است و امروز نیز سرمایه گذاران در انتظار اعلام آمارهای تورم مصرف کنندگان آمریکا هستند تا سرنخ های در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بدست آورند.

این اولین هفته ای است که قیمت جهانی اونس طلا در طی پنج هفته گذشته افزایش داشته است و موانع موجود بر سر راه طرح اصلاحات مالیاتی و بیمه درمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز به تقویت قیمت جهانی طلا کمک کرده است و صورتجلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا نشان از تشدید نگرانی اعضای کمیته سیاست بازار آزاد در خصوص روند کاهش تورم داشت و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید و افزایشی برای اونس طلا است.

امروز شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. این شاخص در کنار شاخص مهم هزینه های مصرف کنندگان (Core PCE) تعیین کننده میزان تورم آمریکا بشمار می رود که برای تعیین نرخ بهره بانک فدرال بسیار کلیدی و مهم است.

شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش “نرخ تورم” بکار می رود.

برای این شاخص پیش بینی می شود در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۴ به %۰٫۶ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رقم قبلی %۱٫۹ به %۲٫۳ افزایش یابد. نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص، شاخص “پایه” یا “اصلی” است که به آنCore CPI  گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه سپتامبر همانند رقم قبلی %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته از %۱٫۷ به %۱٫۸ رشد داشته باشد.

امروز همچنین ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران شاخص خرده فروشی آمریکا اعلام می شود و این مسئله برای کشورهایی مثل آمریکا که اقتصادی بر پایه مصرف کننده دارند دو چندان است و پیش بینی شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۲- به %۱٫۷ و شاخص خالص خرده فروشی آمریکا از رقم قبلی %۰٫۲ به %۰٫۳ افزایش یابد. چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (اوانس ، کاپلن و پاول) نیز سخنرانی خواهند داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا