تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره بالاترین سطح ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷ یعنی سطح ۵۱٫۴۲ دلار در هر بشکه را لمس نماید و با شکست آن سیگنال خرید جدید تا سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۴۴ صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده است. به باور ما افزایش قیمت از سطح ۴۹٫۱۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) در قالب پنج موج شکل گرفته است.

این حالت امواج الیوت بیانگر آن است که این حرکت یک روند زیگزاگی شکل یا یک روند میان مدت می باشد. براساس سناریوی زیگزاگی شکل، قیمت نفت آمریکا می تواند تارگت ۵۲٫۴۴ را تاچ کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد و روند افزایشی قوی در میان مدت نیز اشاره به افزایش بیشتر قیمت به بالای سطح ۵۲٫۴۴ دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی افزایش قیمت نفت آمریکا به بالای سطح ۵۰٫۸۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) صدور سیگنال خرید به سطح ۵۱٫۴۲ و بالاتر را بیشتر تایید خواهد کرد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به حوالی سطوح ۵۰٫۵۳ و ۵۰٫۲۶ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۵۶٫۰۸ به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۳۸ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که در نمودار مربوطه مشخص است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۵۰٫۵۶ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) به ۵۹٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال افزایش قیمت از سطح ۵۵٫۰۶ (پایین ترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) در قالب پنج موج صورت گرفته است که نشاندهنده الگوی زیگزاگی شکل یا روند میان مدت است. براساس سناریوی زیگزاگی شکل قیمت نفت برنت به سطح ۵۸٫۱۹ افزایش می یابد و براساس سناریوی روند میان مدت باید منتظر افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۹٫۴۹ و بالاتر از آن باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به حوالی سطح حمایت ۵۶٫۰۸ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد. از این رو تا زمانی که قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح حمایت ۵۶٫۰۸ باقی مانده است، انتظار برای صعود قیمت به ترتیب به سطوح ۵۷٫۳۸ و ۵۸٫۱۹ دلار در هر بشکه چندان بعید نخواهد بود که این اهداف را در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن