تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن ابتدا مقداری به سطح حمایت ۶۸۲۷ دلار در هر تن اصلاح کند و بعد از آن با افزایش روبرو شود و سیگنال خرید صادر نماید که این موضوع را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۶۸۸۷ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مس دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نشاندهنده از بین رفتن روند افزایشی قیمت مس می باشد و هر چند که بررسی سطوح فیبوناچی اشاره به افزایش دوباره قیمت به سطح ۶۹۷۰ دارد اما قیمت مس قبل از شروع روند صعودی خود لازم است برای تجمیع انرژی اول مقداری به سوی سطح حمایت ۶۸۲۷ اصلاح کند.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش بیشتر قیمت مس به زیر سطح حمایت ۶۸۲۷ چندان مورد توجه نیست و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۸۷ سیگنال خرید مس تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۷۰ دلار در هر تن صادر خواهد کرد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۳۰ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۱۱۶ می شود که در چارت بعدی مشخص گردیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت این سطوح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C دیده می شوند که این موج از سطح ۲۱۷۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج نزولی حداقل می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۲۱۰۲ پایین بکشاند مگر آنکه شمارش موج کنونی نادرست باشد. لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۱۵۷ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت ۲۱۷۵ دلار در هر تن خواهد شد و تنها در صورت افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت می باشد که مهر تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی خواهد زد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن