تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۳۰۵ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۳۱۷ افزایش یابد و تا این حد تارگت سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) می باشد و در این موج می بایست دیر یا زود منتظر افزایش قیمت تا سطح ۱۳۱۷ باشیم که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد.

همچنین بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) نشان می دهد که قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است.

از این رو شانس افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) زیاد است که این سطح در نزدیکی همان تارگت ۱۳۱۷ قرار دارد که اشاره کردیم. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۹۹ و ۱۲۹۶ خواهد بود که در چارت پایین مشخص شده است.

از هفته گذشته که قیمت جهانی اونس طلا با انتشار خبر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و شاخص بهای مصرف کنندگان حرکت افزایشی خود را آغاز کرد، هنوز هم این حرکت ادامه داشته و اخبار اقتصادی منتشره نیز حاکی از افزایش قیمت جهانی اونس طلا است.

از نظر تحلیل بنیادی موانع موجود بر سر راه طرح اصلاحات مالیاتی و بیمه درمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تقویت قیمت جهانی طلا به بالای سطح روانی ۱۳۰۰ کمک کرده است و صورتجلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا نیز نشان از تشدید نگرانی اعضای کمیته سیاست بازار آزاد در خصوص روند کاهش تورم داشت و این حرکت نشان دهنده شروع روند افزایشی برای اونس طلا است.

انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم مصرف کنندگان آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر امسال را نیز تضعیف کرده است. در حال حاضر بر اساس برآورد موسسه سی‌ ام‌ ایی فدواچ ، بازار شانس افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر سال جاری را ۸۲ درصد می داند، در حالی که این رقم قبل از انتشار گزارش روز جمعه نرخ تورم مصرف کنندگان آمریکا ۸۷ درصد بود.

این مسئله نکات مهمی دارد با توجه به اینکه در هفته ای بسر می بریم که اخبار چندان مهمی به غیر از آمار بازار مسکن آمریکا و سخنرانی چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (هارکر، دادلی و کاپلن) را انتظار نداریم و اهمیت آن بیشتر نیز می شود چون معمولا در این روزها قیمت جهانی اونس طلا متاثر از اخبار روزهای قبل رفتار خواهد کرد به عبارتی به هضم آنها مشغول می شود.

در نمودار ارائه شده، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است که احتمال می دهیم از محدوده نرخهای فعلی شاهد ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۱۳۱۷ و هدف بعدی نرخ ۱۳۲۱ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا