تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۶۸۲۷ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را ساخته شدن موقتی پیک و سقف قیمت در سطح مقاومت ۶۸۸۷ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارند. واگرایی کاهشی در اندیکاتور تایم فریم ۱ ساعته RSI نیز نشان می دهد که خریداران پس از عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۸۸۷ خسته شده اند.

در نمودار زیر بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در تایم فریم روزانه نیز بیانگر آن است که قیمت با سطح مقاومت ۶۹۰۳ درگیر است و این سطح در کنار مقاومت ۶۸۸۷ می تواند منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی به سطح اشاره شده یعنی ۶۸۲۷ شود. در حرکت صعودی به باور ما تنها رشد قیمت به بالای سطح ۶۹۲۱ تاییدی در جهت شکسته شدن منطقه مقاومت ۶۸۸۷ و ۶۹۰۳ می باشد که می تواند موجب تقویت قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۷۰۹۲ شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۳۰ را لمس کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت و صدور سیگنال فروش آن به سطح حمایت بعدی ۲۱۱۶ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۲۱۷۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت آن با سطح حمایت ۲۱۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) روبرو است که فعلا مانع از کاهش قیمت شده است.

به باور ما این حرکت اصلاحی که در واکنش به این سطح حمایت اتفاق افتاده است کوتاه و ضعیف تر از حرکت اصلاحی قبلی از سطح ۲۱۳۰ (پایین ترین سطح ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷) می باشد و به احتمال زیادی در حوالی سطوح مقاومت ۲۱۴۷ و ۲۱۵۷ پایان می یابد. در حرکت افزایشی تنها شکست و صعود قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۲۱۷۵ دلار در هر تن تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد که در چارت بعدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن