تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال خرید صادر کند و تا سطح مقاومت ۷۳۴۸ دلار در هر تن با افزایش روبرو شود که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۰۹۲ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۷۰۹۲ از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش تا سطح مقاومت بعدی ۷۳۴۸ برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال رشد شدید و شارپی دیروز قیمت مس به معنای تمایلات قوی خریداران برای ورود به بازار است و به باور ما تا زمان رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۷۳۴۸ هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی برای مس بعید به نظر می رسد. این در حالی است که امروز در حرکت کاهشی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۷۰۹۲ منجر به فرود قیمت مس به سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید است.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف افزایشی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۳۰ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود سیگنال فروش صادر خواهد کرد و قیمت را تا سطح ۲۱۱۶ پایین می کشاند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۲۱۷۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و در این موج انتظار می رود که قیمت آلومینیم آلیاژی حداقل به سطح ۲۱۰۲ ریزش داشته باشد. از منظر تحلیل تکنیکال خیلی بعید به نظر می رسد که حرکت نزولی قیمت این فلز در این موج نزولی C دوباره در نزدیکی سطح حمایت متوقف شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۲۱۶۲ (بالاترین سطح دیروز) به معنای تکمیل شدن موج نزولی C و از سرگیری روند افزایشی می شود که این روند پیش از این از سطح ۲۰۸۲ (پایین ترین سطح ۲ اکتبر ۲۰۱۷) آغاز شده بود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف کاهشی بعدی آن به ترتیب به سطوح ۲۱۳۰ و ۲۱۱۶ دلار در هر تن به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن