تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۲۸۸ قرار دارد دوباره سطح ۱۲۸۱ تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش مجدد قیمت آن به سطح ۱۲۷۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و بعد از آن سطح ۱۲۶۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای کاهش به زیر سطح حمایت ۱۲۸۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ – پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷ – به ۱۳۵۷ – بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) می باشد و سطح حمایت بعدی بر روی ۱۲۶۲ دیده می شود که پیش بینی می شود باعث توقف حرکت اصلاحی نزولی شود و به افزایش قیمت کمک کند.

در حال حاضر عمق حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت است که از سطح ۱۳۵۷ شروع شده است و براساس این سناریو اگر در میان مدت سطح حمایت ۱۲۶۲ نیز شکسته شود تارگت بعدی سطح ۱۲۴۰ پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۸ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث افزایش قیمت به سطح ۱۲۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می شود. بنابراین برای امروز بعد از کاهش قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۵ قیمت فعلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۸۱ و ۱۲۸۸ قرار دارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار جهت نوسان گیری مشخص شود.

امروز براساس اخبار منتشره کارلوس پوگدمونت رهبر منطقه کاتالونیا می گوید اگر مذاکرات با دولت اسپانیا انجام نشود پارلمان کاتالوینا می تواند به صورت رسمی استقلال خود را اعلام کند. بازارهای مالی از احتمال اعلام استقلال یکجانبه این منطقه به شدت نگران هستند. دولت مرکزی اسپانیا تا به امروز به دولت منطقه ای کاتالونیا مهلت داده بود تا وضعیت استقلال یا عدم استقلال خود را مشخص کند تا براساس آن اعمال مفاد قانون اساسی اسپانیا را انجام دهد اما کاتالونیا فعلا موضع رسمی خود را مشخص نکرده است.

منظور دولت اسپانیا از اعمال مفاد قانون اساسی و ماده ۱۵۵ می باشد که می تواند منجر به لغو خودمختاری این منطقه و کنترل آن از سوی دولت مرکزی اسپانیا شود و از این رو بعد از نامشخص شدن وضعیت استقلال یا عدم استقلال از سوی رهبر کاتالونیا، دولت اسپانیا به دنبال تعلیق قدرت مقامات کاتالونیاست که در معاملات امروز سقوط ارزش شاخص سهام اسپانیا باعث کاهش سهام سایر بورس کشورهای اروپایی شده است.

این خبر موجب شد تا در اوایل بازار اروپا تمایلات ریسک گریزی بازار برای لحظاتی تقویت شود و شاهد افزایش تقاضا برای دارایی های امن نظیر طلا و ین ژاپن بودیم اما نزدیک شدن قیمت جهانی اونس طلا به مقاومت ۱۲۸۸ باعث شد تا طلا نتواند این قدرت را حفظ کند و با موجی ملایم تضعیف شد.

به همین خاطر این خبر امروز مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار گرفت و قیمت آن هر چند از سطح ۱۲۷۶ با افزایش روبرو شد اما هم اکنون با سطح مقاومت ۱۲۸۸ مواجه است و برای امروز باید دید موفق به شکست این سطح مقاومت می شود یا خیر‌.

در تقویم اقتصادی امروز معامله گران در انتظار شروع بازار آمریکا خواهند ماند تا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۴۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۴۳۰۰۰) و شاخص تولید فدرال فیلادلفیا (پیش بینی بازار ۲۲ ، رقم قبلی ۲۳٫۸) اعلام شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا