تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سیگنال خرید صادر کند و به سطح مقاومت ۵۲٫۴۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود  این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (۳) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۹٫۱۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارد و از آنجایی که این موج معمولا از نوسانات شدید تری برخوردار است احتمال افزایش و صدور سیگنال خرید به ترتیب با هدف های ۵۳٫۳۱ و ۵۳٫۸۶ وجود دارد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند اما بهتر است هدف واقع بینانه آن را افزایش قیمت تا سطح ۵۲٫۷۷ در نظر گرفت.

در چارت پایین هر چند سطح مقاومت ۵۲٫۴۴ موقتا مانع از تقویت بیشتر قیمت نفت آمریکا و منجر به تشکیل حرکت اصلاحی شده است اما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد در حوالی سطوح حمایت ۵۱٫۴۲ و ۵۱٫۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) متوقف خواهد شد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت آمریکا به ترتیب سطح ۵۲٫۱۳ (در چارت روزانه) و ۵۲٫۳۵ و پس از آن سطح ۵۲٫۴۴ باشیم.

همانطور که قبلا گفتیم قیمت نفت بیشتر به خاطر احتمال اختلال در تولید نفت عراق تحت تاثیر تنش اقلیم کردستان با دولت مرکزی همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است و  انتظار می رود در کوتاه مدت و میان مدت دوباره سیگنال خرید صادر کند. اقلیم خودمختار کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ اقدام به برگزاری یک همه پرسی در مورد استقلال این منطقه از عراق کرد که تنش ها میان این اقلیم و دولت مرکزی تشدید شده است و همین مساله موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و دوباره سیگنال خرید صادر کرده است به همین خاطر پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۵۸٫۳۹ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود تا سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۶۹ افزایش پیدا خواهد کرد که دیروز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (۳) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۰۶ (پایین ترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) قرار گرفته است و در این موج از پتانسیل و قدرت زیادی برای افزایش به ترتیب به سطوح ۵۸٫۶۹ و ۵۹٫۱۶ برخوردار است که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی دیده می شوند.

همانطور که می دانیم فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال به وضوح مشخص است که الگوی سر و شانه وارونه به تارگت ۵۹٫۱۶ برای خریداران اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به اطراف یکی از سطوح حمایت ۵۷٫۱۳ و ۵۶٫۹۰ خواهد بود که این صرفا در جهت تکمیل کردن موج اصلاحی در برخورد به سطح مقاومت ۵۸٫۳۹ دلار در هر بشکه می باشد. در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن