تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن برای مدتی بین منطقه رنج و خنثی ۱۲۷۷ و ۱۲۹۱ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن برای روزهای آینده مشخص شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) به ۱۳۰۶ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۳۰۶ به ۱۲۷۶ (پایین ترین سطح ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۷۶ شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون موج اول آن کامل شده است و به احتمال زیاد نیز موج دوم آن در نزدیکی حمایت ۱۲۷۶ تکمیل خواهد شد و بعد از آن باید منتظر موج افزایشی c باشیم که می تواند دوباره قیمت را به سطح ۱۲۹۱ برساند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۷۶ منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۲۶۰ می شود.

قیمت جهانی طلا بعد از آن که سنای آمریکا لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ را با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف تصویب کرد از سطح مقاومت ۱۲۹۱ با کاهش مواجه شده است و به دلیل رای سنای آمریکا که راه را برای ارائه طرحی برای اصلاح نظام مالیاتی آمریکا هموار می کند، ارزش دلار آمریکا نیز در بازارها افزایش یافته است.

تصویب این لایحه راه را برای تغییر قوانین مالیاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن است، هموار می کند. طبق این لایحه، دولت این اجازه را پیدا می کند که مالیات ها را کاهش داده و طی یک دهه آینده تا حدود ۱٫۵ تریلیون دلار دیگر کسری بودجه فدرال داشته باشد.

با توجه به آنکه موافقت سنای آمریکا برای برنامه بودجه برای سال مالی ۲۰۱۸ مسیر پیش روی جمهوری خواهان برای تصویب یک بسته کاهش مالیاتی بدون جلب حمایت دموکرات ها زمینه را برای رشد اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه دسامبر هموار خواهد کرد احتمال حرکت کاهشی قیمت جهانی اونس طلا تا رسیدن قیمت به سطح حمایت ۱۲۷۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) وجود دارد. سنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان است با رای ۵۱ به ۴۹ این اقدام را تصویب کرد و این اقدام مبلغ ۱٫۵ تریلیون دلار برای کسری بودجه آینده اختصاص داده است.

قیمت جهانی اونس طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به تصویب بسته کاهش مالیاتی دولت دونالد ترامپ و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش طلا می کند و قیمت آن را کاهش می دهد.

ارائه طرح مالیاتی ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی اونس طلا و همین طور تصمیم بانک فدرال رزرو  آمریکا برای افزایش نرخ بهره داشته باشد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا، اخبار مهمی دیده نمی شود و تنها در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام آمار فروش خانه های موجود آمریکا در ماه سپتامبر (پیش بینی بازار ۵٫۳۰ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۳۵ میلیون واحد) توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا