تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۵۱٫۱۲ دلار در هر بشکه به سطوح حمایت بعدی ۵۰٫۷۴ و ۵۰٫۳۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۱۲ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۴۹٫۱۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) به ۵۲٫۳۷ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارد در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود کاهش قیمت نفت از سطح ۵۲٫۳۷ در قالب سه موج  a , b , c شکل گرفته است و پیش بینی می شود قیمت آن در موج نزولی c به ترتیب به سطوح ۵۰٫۷۴ و ۵۰٫۳۵ کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۸۹ موجب تقویت قیمت به سطوح ۵۲٫۱۴ و ۵۲٫۳۷ می شود. باید توجه داشت از شب گذشته بعد از آن که سنای آمریکا لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ را با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف تصویب کرد ارزش دلار آمریکا در بازارها با افزایش روبرو شده است.

رای سنای آمریکا که راه را برای ارائه طرحی برای اصلاح نظام مالیاتی آمریکا بدون جلب حمایت دموکرات هموار می کند، زمینه را نیز برای رشد اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر بیشتر هموار تر خواهد کرد. طبق این لایحه، دولت آمریکا این اجازه را پیدا می کند که مالیات ها را کاهش داده و مبلغ  ۱٫۵ تریلیون دلار برای کسری بودجه آینده اختصاص دهد.

بنابراین از آنجایی که نفت به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا نفت برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت نفت را نیز به نزدیکی سطح ۵۰٫۷۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) کاهش می دهد. بطور کل کالاهای که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۵۶٫۸۰ به سطوح حمایت بعدی ۵۶٫۳۹ و ۵۵٫۸۸ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۶٫۸۰ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۵۵٫۰۶ (پایین ترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) به ۵۸٫۵۴ (بالاترین سطح ۱۸ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارد در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود افزایش قیمت از سطح ۵۵٫۰۶ به ۵۸٫۵۴ در قالب پنج موج شکل گرفته است و پیش بینی می شود با توجه به تکمیل شدن این چرخه پنج موجی قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۶٫۳۹ و ۵۵٫۸۸ کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷٫۷۲ موجب تقویت قیمت به سطوح ۵۸٫۰۳ و ۵۸٫۳۰ می شود.

باید توجه داشت از شب گذشته بعد از آن که سنای آمریکا لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ را با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف تصویب کرد ارزش دلار آمریکا در بازارها با افزایش روبرو شده است که همین مساله نیز منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح ۵۶٫۸۰ دلار در هر بشکه شده است. لازم به ذکر است امروز ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آمار شمار دکل های حفاری نفت شرکت آمریکایی بیکر هیوز (شمار دکل های قبلی ۷۴۳) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن