تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۷۰۹۲ دلار در هر تن را لمس کند و با شکست آن سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۷۳۴۸ صادر کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۶۹۰۳ و ۶۹۷۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این منطقه حمایت بر روی بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ و خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۷۳۴۸ بالا بکشاند.

حرکت اصلاحی قیمت مس از بالاترین سطح ۱۶ اکتبر در سه روش افزایشی صورت گرفته است که شامل سه کندل مشکلی کوچک می باشد و جزء الگوهای ادامه دهنده است و پیش بینی می شود با افزایش قیمت روبرو شود. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۰۳ متجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۶۲۸ می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۶۱ را بشکند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۷۱ صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۲۱۱۴ (پایین ترین سطح ۱۸ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۶۱ با قدرت شکسته شود نه تنها موجب افزایش قیمت به سطح ۲۱۷۱ می شود بلکه تاییدی در جهت الگوی افزایشی گوه یا کنج (wedge) می شود که می تواند هدفی در حدود ۲۲۰۷ را نشانه بگیرد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۵۰ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۳۶ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن