تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

از روز گذشته پس از صعود قیمت تا سطح ۱۳۴۷ حرکت نزولی و اصلاحی آغاز شد و پس از انتشار چند آمار مثبت اقتصادی از آمریکا ( شاخص فروش خانه های نوساز به بالاترین حد پنج ساله گذشته افزایش یافت ) سطوح ۱۳۳۱ و ۱۳۲۵ شکسته شدند و بار دیگر با افزایش گمانه زنی ها از قطع کمکهای مالی بانک مرکزی آمریکا قیمت جهانی اونس طلا در کانال نزولی قرار گرفت.

اما اکنون نشانه های دیده می شود مبنی بر اینکه پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۳۱۴ ( بر روی سطح فیب ۱۲۳٫۶ درصدی ) از شدت فشارهای نزولی کاسته شده و قیمت در روندی خنثی بین ۱۳۱۴ و ۱۳۲۷ قرار گرفته است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، سطح ۱۳۱۴ یکی از مهمترین حمایتهای اونس طلا است که همزمان بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی  c و ضلع پایینی خط روند در کانال افزایشی قرار گرفته است و چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۳۱۴ کاهش یابد این نشاندهنده ادامه سیر نزولی آغاز شده از سطح ۱۳۴۷ به سوی حمایت بعدی یعنی ۱۳۰۲ و ۱۲۹۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

در حرکت صعودی نیز شکست سطح ۱۳۲۷ فرصتی مناسب برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید محسوب می شود. بسیاری از معامله گران اعتقاد دارند که در انتهای هفته به علت سر رسید قراردادهای آپشن و فیوچرز ، احتمالا کف قیمت اونس طلا در منطقه نزدیکی ۱۳۱۰ و ۱۳۰۰ خواهد بود و طبق آمار بازار بورس فلزات نیویورک از ابتدای هفته تا کنون تعداد قراردادهای آپشن طلا به رکورد ۱٫۸ میلیون قرارداد رسیده است .

معمولا در زمان سر رسید این نوع از قراردادها بیشتر معامله گران سعی می کنند که در منطقه نزدیکی ۱۳۱۰ یا ۱۳۰۰ نسبت به تسویه معاملات خود و کسب سود اقدام نمایند که محدوده ۱۳۱۰ و ۱۳۰۰ با توجه به حجم معاملات خرید می تواند نقطه کف و ورود خریداران باشد.

در حقیقت ، این برگشت قیمت که دیشب از سطح حمایت ۱۳۱۴ شاهد بودیم در راستای خریدهای مرتبط با سر رسید قراردادهای بازار آپشن و نیز در آستانه اعلام تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفتگی (Jobless Claims)  صورت گرفته است.

گزارش امروز مدعیان اولیه بیکاری هفتگی آمریکا تا حدودی می تواند بیان کننده سیاستهای بانک فدرال باشد که انتظار می رود به دقت مورد توجه بازار قرار گیرد اما نباید فراموش کرد که توجه اصلی به گزارش اشتغال آمریکا (NFP) است که هفته آینده اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا