تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۶۹۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱۷۷ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) می باشد و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۹۰۰ و ۶۷۹۶ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که در واکنش به سطح حمایت ۶۹۳۲ بوجود آمده است صرفا به عنوان یک موج اصلاحی و پول بک به سمت خط روند افزایشی رسم شده در نظر گرفته می شود و به احتمال زیاد این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۷۰۰۴ به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۷۰۶۸ موجب افزایش قیمت و تایید از سرگیری روند افزایشی قیمت جهانی مس می شود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۲۱۲۶ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار بعدی تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این حرکت اصلاحی که از سطح ۲۱۹۹ (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز گردیده است در قالب یک الگوی گوه یا کنج (wedge) شکل گرفته است و کف این الگو اشاره به کاهش قیمت به سطح ۲۱۲۶ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۱۹۹ (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۲۰۸۲ (پایین ترین سطح ۲ اکتبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال پنج موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است و به باور ما موج کنونی E می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۲۱۲۶ پایین بکشاند و این در حالی است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۱۵۴ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب رشد قیمت به سطح ۲۱۷۱ خواهد شد و اگر در الگوی گوه با افزایش بیشتر روبرو شود تاییدی در جهت الگوی افزایشی ادامه دهنده خواهد بود که می تواند دوباره سطح ۲۱۹۹ دلار در هر تن (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن