تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن افزایش یابد و سیگنال خرید تا سطح ۷۳۴۸ دلار در هر تن صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۰۹۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۷۰۹۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که شکسته شد و این موج از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

هر چند قیمت مس در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۷۰۹۲ نشد اما قویا پیش بینی می شود که در دومین تلاش خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۳۴۸ صعود کند و سیگنال خرید صادر کند.

اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۶۲۳ می شود. لازم به ذکر است در حرکت نزولی اولین سطح حمایت قیمت مس بر روی ۷۰۶۸ (بالاترین سطح ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۷۰۰۰ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین سطوح ۲۱۲۶ و ۲۱۵۴ در روندی خنثی در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۲۱۹۹ (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۲۰۸۲ (پایین ترین سطح ۲ اکتبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۵۴ شکسته شود سیگنال خرید به سطح ۲۱۷۱ صادر خواهد کرد و به محض افزایش قیمت به سطح ۲۱۷۱ تاییدی در جهت الگوی افزایشی گوه می باشد که می تواند تارگت ۲۱۹۹ را نمایان سازد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۲۶ منجر به کاهش قیمت به سطح ۲۱۰۹ می شود. تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۲۱۵۴ دلار در هر تن را نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن