تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ تست کند و این شانس وجود دارد که با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۲۰ صعود کند.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که در این موج از قدرت و پتانسیل برای رسیدن به سطوح ۵۲٫۷۲ و ۵۳٫۹۷ برخوردار است.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۱۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که هدف افزایشی بعدی بر روی سطح ۵۳٫۴۵ به وضوح مشخص شده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۲۰ می باشد که این سطح مماس با خط روند رسم شده در چارت یک ساعته می باشد و سطح حمایت بعد از آن بر روی سطح ۵۱٫۹۵ تشکیل شده است. امروز در ساعت ۱۸:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که امروز سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۲٫۵۷۸- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. رقم قبلی ۵٫۷۳۱- میلیون بشکه اعلام شده بود. در صورتیکه امروز ذخایر نفت خام آمریکا بیشتر از حد پیش بینی شده کاهش یابد می‌تواند نشانه ای از افزایش تقاضا یا کاهش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر مثبتی بر قیمت نفت دارد.

بامداد امروز نیز گزارش ذخایر نفت خام توسط موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا (API) منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام در هفته ی منتهی به ۲۰ اکتبر به میزان ۵۹۱ هزار بشکه افزایش یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۴۲۵- هزار بشکه کاهش یابد. رقم قبلی نیز ۷٫۱۳۰- میلیون بشکه اعلام شده بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۸٫۷۵ را تست کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۲۶ افزایش یابد.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۶٫۶۰ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطوح ۵۸٫۷۵ و ۶۰٫۰۸ برخوردار است و یک موج متناوب در چارت یک ساعته نیز به هدف افزایشی ۶۰٫۰۸ اشاره دارد و سیگنال خرید صادر کرده است.

گفتنی است چارت روزانه نفت برنت دریای شمال سطح ۵۹٫۲۹ را نشانه گرفته است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸٫۰۳ نشان داده است و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۵۹٫۲۶ می باشد که در نمودار یک ساعته دیده شد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۷٫۹۳ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود. آمارهای رسمی ذخایر نفت امروز چهارشنبه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران بازار نفت امروز به دقت به این خبر توجه دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن