تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ دلار در هر بشکه رشد یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که در این موج قادر است خود را تا سطوح ۵۲٫۷۲ و ۵۳٫۹۷ بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۲٫۶۲ (بالاترین سطح ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷) صرفا به عنوان یک پول بک (pullback) به سمت خط روند رسم شده از سطح ۵۳٫۱۱ (بالاترین سطح ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۵۲٫۳۴ شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد کرد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به سطوح ۵۱٫۹۵ و ۵۱٫۷۸ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۸٫۷۵ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۲۶ افزایش یابد.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۶٫۶۰ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطوح ۵۸٫۷۵ و ۶۰٫۰۸ برخوردار است و یک موج متناوب در چارت یک ساعته نیز به هدف افزایشی ۶۰٫۰۸ اشاره دارد و با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند III احتمال صعود بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح ۶۰٫۰۸ نیز وجود دارد.

باید توجه داشت که چارت روزانه سطح ۵۹٫۲۹ را نشانه گرفته است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸٫۰۳ نشان داده است و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۵۹٫۲۶ می باشد که در نمودار یک ساعته دیده شد. حرکت اصلاحی قیمت در برخورد به سطح مقاومت ۵۸٫۷۵ در سطح حمایت ۵۷٫۹۳ تکمیل شده است و از هم اکنون احتمال از سرگیری روند افزایشی در موج C وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۷٫۹۳ یا سطوح ۵۷٫۴۲ و ۵۷٫۱۱ دلار در هر بشکه خواهد بود که به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی، ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن