تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج ۶۹۰۳ و ۷۰۹۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و امروز با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص و سیگنال خرید یا فروش صادر کند.

از این رو برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و به خاطر همین مساله قیمت مس در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود فعلا در کوتاه مدت مابین نرخهای ۶۹۰۳ و ۷۰۹۲ در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این منطقه خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و هر چند قیمت مس دو بار تلاش کرد تا از سطح مقاومت ۷۰۹۲ عبور کند اما در هر بار ناموفق بود و همچنان در دامنه خنثی در حرکت است.

بنابراین برای امروز افزایش قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۷۰۹۲ سیگنال خرید تا سطح ۷۳۴۸ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۹۰۳ شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت ۶۶۲۸ صادر می کند که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۴۶۲ می باشد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۲۱۷ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۲۳۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی مثلث شکل تایید کرده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود اولین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و در این موج قیمت آلومینیم آلیاژی از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۲۲۵۳ برخوردار است که این حرکت را بررسی الگوی مثلث نشان داده است که در واقع جزء الگوهای افزایشی ادامه دهنده تلقی می شود.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی از نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۱۷ کوتاه و محدود به سطح حمایت ۲۱۹۶ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود. باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن