تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ دلار در هر بشکه سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۲۰ صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۳٫۹۷ بالا بکشاند. از منظر تحلیل تکنیکال در چارت روزانه قیمت در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۵۲٫۸۰ است که در صورت تحقق می تواند تا سطح ۵۳٫۹۴ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۲٫۸۶ افزایش یابد، تاییدی در جهت صدور سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۳٫۲۰ خواهد بود و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۵۲٫۳۴ دلار در هر بشکه است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۹٫۶۱ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۰۸ افزایش یابد. انتشار اخباری مبنی بر آنکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از تمدید کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) پس از ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کرده است به تقویت قیمت نفت به بالاترین نرخهای ۲ ساله گذشته کمک کرده است.

انجام معاملات در زمان انقضاء قراردادهای فیوچر (Backwardation) یعنی شرایطی که قیمت آتی نفت کمتر از قیمت های کنونی است نیز نشاندهنده افزایش تقاضا برای تحویل فوری نفت و چشم انداز صعودی بازار نفت است و بازگشت بازار نفت به این الگو به این معنا است که بازار با کمبود عرضه مواجه خواهد شد و از سیگنال های بازگشت تعادل به بازار محسوب می شود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۶٫۶۰ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

سخنان بن سلمان پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز از تمدید کاهش تولید نفت حمایت کرده بود و این سخنان حاکی از آن است که ریاض و مسکو آماده ادامه همکاری برای کاهش سطح تولیدات نفت به منظور بالا بردن قیمت نفت هستند و اگر این امر در نشست ماه آینده سازمان اوپک تایید شود، تمدید کاهش سطح تولیدات نفت ممکن است موجب افزایش قیمت نفت و صدور سیگنال خرید در بازارها شود.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطوح ۵۹٫۶۱ و ۶۰٫۰۸ برخوردار است و یک موج متناوب در چارت یک ساعته نیز به هدف افزایشی ۶۰٫۰۸ اشاره دارد و با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند III احتمال صعود بیشتر به بالای سطح ۶۰٫۰۸ نیز وجود دارد.

چارت روزانه نشان می دهد که سطح مقاومت ۵۹٫۲۹ شکسته شده است و سیگنال خرید در تایم فریم روزانه با هدف های ۶۰٫۶۵ و ۶۱٫۴۸ صادر کرده است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۵۹٫۰۰ و ۵۸٫۷۵ دلار در هر بشکه خواهد بود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن