تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود در معاملات بین روز قیمت آن سطح حمایت ۶۹۱۵ دلار در هر تن را تست کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به ترتیب به سطوح ۶۸۸۸ و ۶۸۵۱ خواهد شد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۹۱۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۷۱۲۳ (بالاترین سطح ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷) شروع شده است و در این موج با توجه به کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۶۹۵۴ قادر است خود را تا سطح ۶۸۵۱ پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی افزایشی قیمت از سطح ۶۹۰۵ (پایین ترین سطح ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷) بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه است که به محض کاهش قیمت به زیر سطح ۶۹۱۵ تایید می شود و تارگت نزولی ۶۷۳۰ را نمایان خواهد ساخت. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی مس کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۶۹۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) خواهد بود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۲۱۷ را تاچ کند و سیگنال خرید صادر کند و چنانچه این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۲۳۱ می شود.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۶۱٫۸ درصدی و ۳۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و براساس الگوی مثلث در این موج می تواند تا سطح ۲۲۵۳ افزایش داشته باشد. از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت به تارگت ۲۲۷۹ اشاره می کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریترسمنت ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

به باور ما حرکت کاهشی قیمت از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷) به عنوان موج پول بک به سمت الگوی مثلث تلقی می شود و اولین سطح حمایت بر روی ۲۱۷۴ دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۴۷ دلار در هر تن می شود که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۸۶٫۴ درصدی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن