تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح ۱۲۸۰ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و رشد قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۲۸۶ می شود که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت اونس طلا در این موج توانسته خود را به بالای سطح ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۰۶ برساند و چنین به نظر می رسد که در حال پیشروی به سوی سطوح ۱۲۸۰ و ۱۲۹۱ می باشد.

با این حال برای امروز هنوز مشخص نیست که قیمت بتواند در اولین تلاش خود از سطح مقاومت ۱۲۸۰ عبور کند زیرا این سطح مقاومت برابر با خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ به ۱۳۵۷ است و چنانچه موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۸۰ نباشد ممکن است در چارت یک ساعته به سطوح ۱۲۷۴ و ۱۲۷۰ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) برگشت داشته باشد.

امروز بانک مرکزی ژاپن میزان نرخ بهره و سیاست پولی خود را بدون تغییر حفظ کرد و سرمایه گذاران توجه خود را معطوف نشست های دیگر بانک های مرکزی جهان و سایر رویدادهای اقتصاد این هفته مخصوصا آمار ماهیانه اشتغال آمریکا کرده اند و در معاملات دوشنبه سهام آمریکا، شاخص‌ها از محدوده بالای رکوردی خود کاهش یافتند که عواملی مثل سقوط غول داروسازی مرک و گزارشاتی از این که قانونگذاران آمریکا در مورد کاهش تدریجی مالیات‌های شرکتی به جای کاهش یکباره آن مذاکره می‌کنند، در افزایش قیمت جهانی طلا از ۱۲۶۸ به بالای ۱۲۷۷ موثر بوده است که می تواند برای امروز تارگت های ۱۲۸۰ و ۱۲۸۱ را مشخص سازد.

همچنین اخباری از این که پائول مانافورت مدیر قبلی کمپین انتخاباتی رییس‌جمهور ترامپ با اتهاماتی روبرو شده است اندکی تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را افزایش داده است. در واقع به دنبال احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه اخبار مهم اقتصادی این هفته و ناآرامی های سیاسی در کاتالونیا در حال حاضر قیمت جهانی طلا را در نزدیکی سطح ۱۲۷۷ نگه داشته است.

در سایر تحولات یک منبع آگاه از تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ اعلام کرده است که احتمالا ترامپ، آقای جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید بانک فدرال رزرو منصوب خواهد کرد. پاول از شانس بیشتری نسبت به تیلور برخوردار است و می توان گفت که انتخاب تقریبا نزدیک به قطع یقین ترامپ برای ریاست بانک فدرال رزرو آقای جرومی پاول باشد که می تواند حرکات بازار را تحت شعاع قرار دهد.

پاول خواهان افزایش نرخ تورم به صورت کاملا محتاطانه است و علت آن نرخ پایین تورم در آمریکا است که در صورت تحقق می تواند به تقویت قیمت اونس طلا کمک کند در حالیکه جان تیلور خواهان افزایش بی قید و شرط نرخ بهره بانکی است. در تقویم اقتصادی امروز، شاخص هزینه اشتغال آمریکا، مدیران خرید شیکاگو PMI و اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده منتشر می شوند اما باید توجه داشت که بیشترین توجه و تمرکز اصلی بازار به اعلام رئیس بعدی بانک مرکزی آمریکا و گزارش اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا است که روز جمعه اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا