تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۴٫۴۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد و با شکست آن خریداران را به ترتیب تا سطوح ۵۴٫۷۴  و ۵۵٫۲۲ وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۴٫۴۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است و قیمت نفت آمریکا در این موج از شانس زیادی برای رشد به سطوح ۵۵٫۲۲ و ۵۵٫۹۹ برخوردار است.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند سطح مقاومت ۵۴٫۴۵ موقتا منجر به برگشت و اصلاح قیمت نفت آمریکا شده است اما برای امروز این حرکت اصلاحی به احتمال زیادی در نزدیکی سطوح حمایت ۵۳٫۹۷ و ۵۳٫۶۰ پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۴٫۴۵ باشیم.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۶۰ رسیده است و تارگت ۵۴٫۶۶ را نشانه گرفته است و بعد از آن می تواند تارگت های ۵۵٫۳۹ و ۵۶٫۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نمایان سازد که در چارت پایین دیده می شود.

از نظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال همانطور که دیروز گفته شد تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید سازمان اوپک (مخصوصا از طرف عربستان و روسیه) و متحدانش که موعد آن در مارس سال میلادی ۲۰۱۸ به اتمام می رسد، از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت و ورود خریداران به بازار با تارگت های ۵۴٫۶۶ و ۵۵٫۳۹ و ۵۶٫۳۸ می باشد. لازم به ذکر است سازمان اوپک قرار است روز ۳۰ نوامبر در وین جلسه رسمی داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۱٫۴۱ رشد یابد و بعد از آن سیگنال خرید به سطح ۶۲٫۲۳ صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی نسبت های فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود قیمت آن در موج افزایشی قوی C قرار گرفته است و توانسته به بالای سطح ۶۰٫۵۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) برسد و هم اکنون نیز در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۶۰٫۹۰ است و از این رو شانس زیادی برای صعود به ترتیب به سطوح ۶۱٫۴۱ و ۶۲٫۲۳ دارد.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (C) قرار دارد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر به تارگت های افزایشی ۶۲٫۸۴ و ۶۵٫۰۳ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۰۸ دلار در هر بشکه خواهد بود.

از نظر بنیادی همانطور که دیروز گفته شد زمانی که نظر دو کشور عربستان و روسیه که تصیم گیرندگان اصلی سرنوشت توافق کاهش تولید هستند، بر تمدید است، به احتمال زیاد این توافق تمدید می شود که می تواند به تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال بیانجامد. سرنوشت این توافق در نشست ماه آینده اوپک در وین مشخص می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن