تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۵۴٫۷۴ دلار در هر بشکه به سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۲۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته اند و قیمت نفت آمریکا در این موج از شانس زیادی برای رشد به ترتیب به سطوح ۵۵٫۲۲ و ۵۵٫۹۹ برخوردار است.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۶۰ رسیده است و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۵۴٫۶۶ می باشد که بعد از آن بتواند تارگت ۵۵٫۳۹ و ۵۶٫۳۸ را مشخص سازد و هر یک این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید سازمان اوپک (مخصوصا از طرف عربستان و روسیه) و متحدانش که موعد آن در مارس سال میلادی ۲۰۱۸ به اتمام می رسد، از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت و ورود خریداران به بازار با تارگت های ۵۵٫۲۲ و پس از آن ۵۵٫۳۹ و ۵۶٫۳۸ می باشد. لازم به ذکر است سازمان اوپک قرار است روز ۳۰ نوامبر در وین جلسه رسمی داشته باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود دو مرتبه سطح مقاومت ۶۱٫۴۱ را تاچ کند و با شکسته شدن این سطح سیگنال خرید جدید با حد تارگت ۶۲٫۲۳ صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی قوی C قرار گرفته اند و توانسته به بالای سطوح ۶۰٫۵۹ و ۶۰٫۹۰ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی) برسد و هم اکنون نیز در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۶۱٫۴۱ است و از این رو شانس زیادی برای صعود به ترتیب به سطح ۶۲٫۲۳ دارد.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (C) قرار دارد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر به تارگت های افزایشی ۶۲٫۸۴ و ۶۵٫۰۳ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۹۰ خواهد بود.

از نظر بنیادی زمانی که نظر دو کشور عربستان و روسیه که تصیم گیرندگان اصلی سرنوشت توافق کاهش تولید هستند، بر تمدید است، به احتمال زیاد این توافق تمدید می شود که می تواند به تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال بیانجامد. سرنوشت این توافق در نشست ماه آینده اوپک در وین مشخص می شود.

لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۸:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که امروز سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۱٫۷۵۶- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. رقم قبلی ۸۵۶ هزار بشکه اعلام شده بود.

در صورتیکه امروز ذخایر نفت خام آمریکا بیشتر از حد پیش بینی ها کاهش یابد می‌تواند نشانه ای از افزایش تقاضا یا کاهش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر مثبتی بر قیمت نفت دارد. بامداد امروز نیز گزارش ذخایر نفت خام توسط موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا (API) منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام در هفته ی منتهی به ۲۷ اکتبر به میزان ۵٫۰۸۷- میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۲٫۱۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد. رقم قبلی ۵۹۱ هزار بشکه اعلام شده بود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن