تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۹۸۰ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۰۲۶ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۷۱۷۷ در سطح ۶۷۸۲ نشان داده است. این تایید تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت را حرکت افزایشی شدید قیمت از سطح ۶۷۸۲ (پایین ترین سطح ۲۱ اکتبر ۲۰۱۷) به وضوح مشخص کرده است.

در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن بیانگر ادامه افزایش قیمت مس به سطح ۷۳۴۸ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال برای اینکه از استمرار موج افزایشی C مطمئن شویم لازم است که قیمت این فلز خود را بالای سطح مقاومت مهم ۷۰۲۶ تثبیت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۸۲ می باشد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی مس محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۹۰۰ می باشد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده در چارت تایم فریم یک ساعته می باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۹۶ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت تا سطح ۲۲۱۷ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطح ۲۲۵۴ بالا بکشاند و این حرکت صعودی را بررسی الگوی مثلث در چارت بعدی نشان داده است.

در نمودار روزانه نیز قیمت آلومینیم آلیاژی سیگنال خرید صادر کرده است و از آنجایی که به بالای سطح مقاومت ۲۱۱۷ رسیده است باید منتظر افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۲۲۷۹ باشیم که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۴۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن