تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۴٫۷۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۲۲ می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۵٫۹۹ بالا بکشاند.

در چارت پایین تعداد زیادی امواج کوچک این موج افزایشی C را شکل داده اند و قیمت نفت آمریکا هم اکنون در موج افزایشی ۵ قرار دارد که در این موج دوباره هدف ۵۵٫۲۲ را نشانه گرفته است. در چارت روزانه سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر به پیک و سقف احتمالی قیمت نفت آمریکا در حوالی سطح ۵۶٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج c) اشاره دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت نفت آمریکا بر روی ۵۳٫۹۷ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۳٫۵۳ شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی به وضوح آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۱٫۴۱ افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱٫۸۲ می شود. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال شیب تند کاهش قیمت از سطح ۶۱٫۷۰ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) صرفا یک موج اصلاحی نزولی در جهت خلاف افزایش های متوالی قیمت از سطح ۵۷٫۰۴ (پایین ترین سطح ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷) در نظر گرفته می شود و هنوز زود است که بگویم روند افزایشی وارونه شده است زیرا قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۶۲٫۲۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج بزرگ تر (C) به هدف های افزایشی ۶۲٫۸۴ و ۶۵٫۰۳ اشاره دارد که این سطوح مماس با سقف کانال افزایشی در چارت مربوطه است. لازم به ذکر است برای امروز سطح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی سطوح ۵۹٫۹۴ و ۵۹٫۶۱ دلار در هر بشکه قرار دارند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن