تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۰۱۲ دلار در هر تن را دوباره تاچ کند که این موضوع را استمرار موج افزایشی قیمت از سطح ۶۷۸۲ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این رالی افزایشی قیمت مس در قالب سه موج شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج سوم یعنی موج c نشان می دهد که این موج موقتا در نزدیکی سطح مقاومت ۷۰۱۲ به پایان رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی می باشد.

تجربیات تکنیکال بازار بیانگر آن است که موج c معمولا در نزدیکی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی به پیک و سقف قیمت خود می رسد و این بدان معناست که قیمت مس در این موج پتانسیل افزایش و صدور سیگنال خرید تا سطح ۷۰۴۵ را دارد.

برای امروز چنانچه قیمت مس به سطح ۷۰۴۶ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت کلیدی ۷۰۲۶ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۸۲ قرار گرفته است و احتمال افزایش بیشتر قیمت مس به سطح ۷۰۸۴ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۳۳ منجر به کاهش قیمت مس به سطوح ۶۸۷۵ و ۶۸۴۰ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۲۲۱۷ را تاچ کند و با شکست آن سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۲۲۳۲ صادر کند که در چارت مربوطه مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۶۱٫۸ درصدی و ۳۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که در این موج می تواند به سطح ۲۲۵۳ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی الگوی مثلث نشان داده است.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷) اشاره به افزایش قیمت به سطح ۲۲۷۹ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۴۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن