تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح مقاومت ۵۶٫۳۸ و ۵۶٫۴۷ دلار در هر بشکه مواجه شود و مقداری حرکت اصلاحی داشته باشد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۴۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و از منظر تحلیل تکنیکال موج C معمولا می تواند در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی یا ۱۷۶٫۴ درصدی به پایان برسد و بعد از آن باید منتظر اصلاح قیمت نفت آمریکا باشیم.

در چارت روزانه نیز خط فیبوناچی پروجکشن دیگر پیک و سقف قیمت را در حوالی سطح مقاومت ۵۶٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن از موج c) نشان می دهد. از این رو در حرکت نزولی برای امروز چنانچه سطح حمایت ۵۵٫۶۱ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش نفت آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۵٫۲۲ می شود.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن موقتا در نزدیکی سطوح ۶۲٫۷۴ و ۶۳٫۰۹ به سقف برسد و بعد از آن اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۵۶٫۶۰ در قالب موج افزایشی C شکل گرفته است که از پنج موج کوچک شکل گرفته است. به باور ما موج نهایی کوچک یعنی موج ۵ به احتمال زیاد در حوالی سطوح ۶۲٫۷۴ و ۶۳٫۰۹ به پایان خواهد رسید و بعد از آن می بایست شاهد برگشت و حرکت اصلاحی قیمت باشیم.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح ۶۲٫۷۴ و ۶۳٫۰۹ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند که مماس با خط روند افزایشی رسم شده نیز می باشد.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI نیز اشاره به خسته شدن خریداران دارد و برای امروز پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۶۱٫۸۲ اصلاح داشته باشد. چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح ۶۱٫۴۱ و ۶۰٫۹۰ دلار در هر بشکه خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن