تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در بین سطوح ۶۸۷۵ و ۶۹۷۹ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مس مشخص شده است این سطوح بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۸۲ قرار دارند و در همین حال چنین به نظر می رسد قیمت مس بین دو خط روند قرار گرفته است که این دو بین سطوح ۶۸۷۵ و ۶۹۷۹ وجود دارند.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۸۷۵ شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش به سطح ۶۷۸۲ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۹۷۹ شکسته شود موجب تقویت و صدور سیگنال خرید به سوی سطوح مقاومت ۷۰۲۶ و ۷۰۸۳ می شود.

بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه ۲۱۷۴ و ۲۲۱۷ در نوسان باشد و این حرکت را بررسی الگوی سر و شانه و خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده اند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار بعدی دیده می شود که قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی مشاهده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۱۴٫۶ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی از یک موج افزایشی C تشکیل شده اند و موج اصلاحی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) در قالب یک الگوی مثلث شکل گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۲۱۷ شکسته شود موجب تایید الگوی مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دهنده افزایشی با حد تارگت ۲۲۶۰ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۷۴ شکسته شود با توجه به سقف دو قلوی ساخته شده در نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۱۷ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح ۲۱۷۴ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن