تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۸٫۱۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷٫۱۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا در این موج از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۵۹٫۱۴ برخوردار است.

بررسی جزئیات نمودار یک ساعته نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی ۵ در حال حرکت است و سطوح فیبوناچی پروجکشن به هدف ۵۹٫۲۶ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۶٫۸۰ خواهد بود. در نمودار روزانه و یک ساعته زیر، روند احتمالی صعودی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۵٫۰۳ افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود موجب رشد بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۳۹ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارند و از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۶۳٫۹۴ رسیده است هدف بعدی را می توان در سطح ۶۵٫۰۳ در نظر گرفت. در چارت روزانه خط روند افزایشی نیز به تارگت ۶۵٫۰۳ اشاره دارد که خریداران در حال رساندن قیمت آن به این سطح هستند.

انتظارات بازار در خصوص توافق بر سر تمدید کاهش سطح تولیدات نفت اوپک نیز به تقویت قیمت نفت به بالاترین نرخهای ۲٫۵ ساله گذشته کمک کرده است. نشست بعدی اوپک قرار است در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ برگزار شود و انتظار می‌رود این سازمان و متحدانش از جمله روسیه در نشست مذکور توافق کاهش تولید را برای مدت بیشتری تمدید کنند. مدت اجرای توافق در مارس ۲۰۱۸ به اتمام می‌رسد. همچنین دستگیری شاهزاده‌ها و برخی مقامات ارشد و تجار در عربستان سعودی نیز باعث افزایش چشمگیر بهای نفت شده است. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۳٫۹۴ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن