تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده  

EurUsd :

امروز هر چند شاخص موقعیت تجاری IFO آلمان که فضای کسب و کار این کشور را نشان می دهد تقریبا در حد انتظارات اعلام شد اما آمار نرخ رشد عرضه پول تورم M3 و تسهیلات اعتباری بخش خصوصی اروپا کاهش شدیدی یافتند که همین موجب کاهش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا از اطراف سطح ۱٫۳۲۴۰ گردید.

در حال حاضر قیمت یورو کشان کشان خود را به محدوده کف قیمتی در ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۴۰ می رساند که قابل انتظار بوده و هست و علت اصلی آن همانطور که از قبل توضیح داده ام برخی از سفارشات فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۲۶۱ بود.

 در حرکت نزولی ، زیر منطقه حمایت ۱٫۳۱۶۴ و ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۴۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) سطوح حمایت و کف بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۰۷ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه ) و ۱٫۳۱۰۰ الی ۱٫۳۰۸۳ ( خط میانگین متجرک ۲۰۰ روزه ) قرار گرفته اند.

همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت یورو همچنان پشت منطقه سفارشات فروش ۱٫۳۲۶۱ و ۱٫۳۲۷۵ که دیروز اشاره کردیم قرار دارد و تا بحال چندین بار با عقب نشینی های خود نفس تازه کرده تا از این سد بگذرد ولی هر بار که به این منطقه نزدیک شده موفق نشده که عبور کند.

به هر حال دیروز گفتم که برخی از سفارشات فروش در بالای منطقه ۱٫۳۲۶۱ قرار دارند و یورو برای بالا رفتن نیاز به حمایت بیشتری از سوی بازیگران بازار دارد. همانطور که در نمودار زیر می بینید فعلا سطح مقاومت اولیه ۱٫۳۲۶۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مهمترین مقاومت است که فعلا نتوانسته به بالای آن برسد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

مهمترین خبری که طی امروز منتشر شد، اعلام میزان نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی انگلیس بود که همراستا با پیش بینی بازار به رقم ۰٫۶%+ رسید. با این حال قیمت چندین بار موفق به عبور از سطح مقاومت ۱٫۵۳۹۳ و ۱٫۵۴۰۰ نشد و  به اعتقاد ما ادامه حرکت صعودی پوند تنها مشروط به شکست سطح ۱٫۵۴۰۰ خواهد بود .

اصطلاح “شایعه بخر، و حقیقت را بفروش” یک ضرب المثل تجاری قدیمی است که امروز در مورد پوند شاهد چنین حرکتی بودیم که پس از اعلام شاخص نرخ رشد اقتصادی که مطابق با انتظارات بود ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا کاهش یافت.

در صورت بسته شدن قیمت در پایین سطوح ۱٫۵۲۹۱ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و ۱٫۵۲۸۴ ( خط فیب ۵۰ درصدی ) و ۱٫۵۲۷۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و ۱٫۵۲۷۴ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) فرصت مناسب برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد می شود و در این صورت، هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱٫۵۱۷۳ خواهد بود.

اما در صورتیکه پوند قادر به تثبیت قیمت در بالای سطوح فوق باشد، انتظار استمرار حرکت صعودی را خواهیم داشت. در هفته آینده، عمده توجه بازار به اعلام نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس (BOE) است که روز پنجشنبه صورت خواهد گرفت و گزارشهای خبری از صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس حاکی از آن است که تمامی اعضای بانک مرکزی انگلیس با توسعه سیاستهای انبساطی و گسترش برنامه خرید اوراق قرضه مخالفت کرده اند. دو هفته دیگر نیز گزارش فصلی تورم بانک مرکزی انگلیس منتشر می شود که برای پوند بسیار مهم است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند