تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۸۰۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۷۵۶ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارند و الگوی تایید شده گوه (Wedge) اشاره به کاهش قیمت مس به سطح ۶۶۹۸ دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال به محض اینکه قیمت مس سطج ۶۶۹۹ را تاچ کند این احتمال قویا وجود دارد که موج نزولی C قیمت را تا سطح ۶۶۰۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۶۸۴۹ دیده می شود که اگر شکسته شود تنها موجب افزایش کوتاه قیمت به سطح ۶۹۰۰ می شود که این حرکت صرفا به عنوان یک موج پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده از الگوی گوه می باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۲۴ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۰۳ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از یک موج افزایشی C قرار دارد.

سقف دو قلوی ساخته شده در حوالی سطح ۲۲۱۷ به محض نفوذ قیمت به پایین سطح ۲۱۲۴ تایید خواهد شد و این الگو به کاهش قیمت به سطح ۲۰۸۱ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۴۸ شکسته شود سناریوی نزولی ۲۱۰۳ را نقض خواهد کرد زیرا این شکست الگوی سقف دو قلو را خنثی خواهد کرد و باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۷۴ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن