تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۸۲ موجب افزایش به ۱۲۸۶ شود در غیر این صورت ممکن است دوباره به سوی سطح حمایت ۱۲۶۳ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود در روزهای آینده منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۲۴۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۱۲۰۴ به ۱۳۵۷ قرار دارند. در چارت پایین پیشتر سطح حمایت ۱۲۶۳ باعث تشکیل دو حرکت اصلاحی شده بود که موج اصلاحی دوم آن از سطح ۱۲۶۳ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) بسیار کوتاه تر از موج اولی بود و این به معنای تمایلات کاهشی قیمت اونس طلا می باشد.

این دو موج اصلاحی بیشتر شبیه به یک الگوی کنج یا گوه (wedge) است که می تواند تبدیل به یک الگوی نزولی ادامه دهنده شود. لازم به ذکر است در این هفته سطح مقاومت قیمت جهانی اونس طلا بر روی ۱۲۸۶ دیده می شود و تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۸۹ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۲۸۶ است که می تواند به سطح ۱۲۹۸ افزایش یابد.

بازار به سنّت همیشگی خود قبل از اعلام اخبار یا محرّک بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر یا محرّک باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه شکست کامل یکی از سطوح ۱۲۶۳ یا ۱۲۸۶ داشت. از این رو این هفته معامله گران در انتظار خروج قیمت جهانی اونس طلا از این روند خنثی هستند و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

هفته گذشته برخی منابع آگاه اعلام کردند که نمایندگان کنگره آمریکا قصد دارند اجرای طرح مالیاتی ترامپ را حداقل یک سال به تاخیر بیندازند و جمهوریخواهان برای تصویب طرح مالیاتی ترامپ نیاز به کمک دموکرات ها دارند که این خبر در اواخر هفته گذشته اندکی موجب افزایش قیمت اونس طلا در بازار تا سطح ۱۲۸۶ شد اما پس از کسب سود معامله گران (Profit Taking) قیمت آن به سطح ۱۲۷۵ کاهش یافت. برای این هفته باید دید موفق به شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۸۶ خواهد شد یا خیر. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است.

در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که از نظر تکنیکی عطش شدیدی برای شکست یکی از سطوح ۱۲۶۳ یا ۱۲۸۶ وجود دارد اما بازار بهانه بنیادی خاصی نیافته است. در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. سکوت اخیر قیمت اونس طلا بین سطوح ۱۲۶۳ و ۱۲۸۶ نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند را بیشتر می کند.

در هفته جاری توجهات بازار به شاخص های تورمی آمریکا، انگلیس ، اروپا و کانادا معطوف است که شاخص قیمت مصرف کنندگان آنها اعلام خواهند شد. از سوی دیگر تمرکز بازار به کنفرانس ارتباطات بانکهای مرکزی به میزبانی بانک مرکزی اروپا که شامل سران بانکهای مرکزی اروپا ، آمریکا ، انگلیس و ژاپن است می باشد که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران بازار قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا