تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶٫۴۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت نفت آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۵٫۹۹ می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از یک موج بزرگ C تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۱٫۵۵ در سطح ۵۷٫۹۲ (بالاترین سطح ۸ نوامبر ۲۰۱۷) تکمیل شده است و این چرخه در موج بزرگ (۳) شکل گرفته است که سومین موج از موج بزرگ C محسوب می شود.

در چارت پایین قیمت نفت آمریکا در موج کاهشی (۴) در حرکت است که در این موج می تواند قیمت را تا حدود سطح ۵۵٫۹۹ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۰٫۷۰ می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا با سطوح مقاومت ۵۷٫۴۴ و ۵۸٫۱۰ مواجه است که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) قرار گرفته است که به وضوح مشخص گردیده است.

به همین خاطر احتمال حرکت اصلاح نزولی قیمت نفت آمریکا وجود دارد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۵۷٫۲۴ شکسته شود که آن وقت سیگنال خرید و افزایش نفت آمریکا تا سطح ۵۷٫۷۲ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۳٫۰۹ را تاچ کند که این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی نزولی قیمت از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷ نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۳٫۰۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج موقتا در سطح ۶۴٫۶۵ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است. موج اصلاح کنونی قیمت نفت برنت از سه موج شکل گرفته است و تاکنون دو موج اول آن تکمیل شده است و در چارت بعدی موج سوم یعنی موج c در حال اصلاح قیمت آن به سطوح ۶۳٫۰۹ و ۶۲٫۷۴ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال یک سقف دو قلوی کوچکی در نزدیکی سطح ۶۴٫۶۵ ساخته شده است که این الگو به محض تایید شکست سطح حمایت ۶۳٫۰۹ می تواند به تارگت نزولی ۶۱٫۴۱ اشاره داشته باشد. در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به سطوح مقاومت مستحکم ۶۳٫۹۴ و ۶۵٫۰۳ برخورد کرده است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارند.

در حرکت صعودی تنها چنانچه سطح مقاومت ۶۳٫۸۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۷ درصدی) موجب تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۳۸ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) می شود. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن