تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۷۵۶ دلار در هر تن را لمس کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۸۴۹ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مس دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارند. این موج بعد از برخورد به سطح حمایت ۶۷۵۶ مقداری به سطوح ۶۸۰۲ و ۶۸۴۹ اصلاح کرده است.

در حال حاضر قیمت آن بین این سطوح قرار دارد و به باور ما این موج اصلاحی ضعیف است و دوام چندانی نخواهد داشت و به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۶۸۴۹ به پایان خواهد رسید. از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو موج نزولی C شروع شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۶۶۰۵ پایین بکشاند.

اما هدف نزولی واقع بینانه مس را بهتر است در سطح ۶۷۵۶ در نظر گرفت که تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۶۸۴۹ می بایست در این سناریوی کاهشی تجدید نظر کرد زیرا این شکست می تواند موجب تقویت قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۹۰۶ شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۲۴ پایان دهد و بعد از آن دوباره در مسیر کاهشی به سوی سطوح ۲۱۰۳ و ۲۰۹۷ قرار گیرد.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۱۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C وجود دارد و این سطح در نزدیکی خط گردن از الگوی سر و شانه دیده می شود که به تارگت نزولی ۲۰۴۵ اشاره دارد.

به باور ما موج اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۲۰۸۱ بوجود آمده است بیشتر شبیه به یک حرکت پول بک به سمت خط گردن است که به احتمال زیاد در حوالی سطح ۲۱۲۴ پایان خواهد یافت و این در حالی است که در حرکت نزولی کاهش قیمت به سطح ۲۰۹۷ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی به سطح ۲۰۴۵ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۲۴ باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۴۷ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن