تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۸۴۹ دلار در هر تن را لمس کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۸۰۲ می شود که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مس مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد و برای امروز سیگنال فروش صادر کرده است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج در قالب سه موج کوچک شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b در نزدیکی سطح ۶۹۴۲ تکمیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس هم اکنون در موج نزولی c قرار دارد که در این موج می تواند تا سطح ۶۸۴۹ ریزش داشته باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹۴۲ موجب رشد قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۷۰۰۰ می شود که در چارت مربوطه مشخص شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۸۱ را لمس کند که این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۸۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و موج اصلاحی قیمت که از سطح ۲۰۷۸ (پایین ترین سطح ۹ نوامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است صرفا یک موج پول بک به سوی خط گردن از الگوی سقف دو قلو می باشد که می تواند هدف نزولی در حدود سطح ۲۰۴۵ را نمایان سازد.

به باور ما با توجه به ناتوانی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۲۱۲۴ این حرکت پول بک به پایان رسیده است و روند نزولی به سوی سطح ۲۰۴۵ از سرگرفته شده است و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۲۴ به تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۴۷ دلار در هر تن می انجامد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن