تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۴٫۳۱ دلار در هر بشکه کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۵٫۱۶ در نمودار زیر نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۷۰ به ۵۷٫۹۲ قرار داشت و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۴٫۳۱ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۳٫۴۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این روند افزایشی در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج چهارم یعنی موج ۴ در نزدیکی سطح ۵۳٫۴۶ به پایان رسیده است و طبق الیوت ویو پیش بینی می شود قیمت نفت آمریکا دوباره به این سطح یعنی ۵۳٫۶۴ نزدیک شود.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا اشاره به تارگت نزولی ۵۳٫۶۰ دارد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۵۳٫۴۶ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ که در چارت یک ساعته دیده می شود موجب از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت آمریکا می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف کاهشی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۰٫۶۳ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۱٫۵۷ در چارت پایین مشخص کرده است. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۱٫۵۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۶٫۶۰ به ۶۴٫۶۵ قرار داشت که شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۰٫۶۳ دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این روند افزایشی از پنج موج شکل گرفته است و موج چهارم یعنی موج ۴ در نزدیکی سطح ۶۰٫۰۸ به پایان رسیده است که براساس امواج الیوت ویو پیش بینی می شود قیمت آن به این سطح نزدیک شود. از منظر تحلیل تکنیکال این پنج موج باعث تشکیل یک موج بزرگ C شده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت قیمت را در سطح ۶۱٫۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی نشان می دهد که تنها به شرط شکست آن موجب تقویت به سطوح ۶۲٫۲۳ و ۶۲٫۷۴ می شود.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که امروز سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۲٫۲۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. رقم قبلی ۲٫۲۳۷ میلیون بشکه افزایش یافته بود. در صورتیکه امروز ذخایر نفت خام آمریکا بیشتر از حد پیش بینی ها افزایش یابد می‌تواند نشانه ای از کاهش تقاضا یا افزایش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر منفی بر قیمت نفت دارد.

بامداد امروز نیز گزارش ذخایر نفت خام توسط یکی دیگر از موسسات سنجش موجودی نفت ذخیره شده در مخازن ایالات متحده یعنی انستیتو نفت آمریکا (API) منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام در هفته ی منتهی به ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ به میزان ۶٫۵۱۳ میلیون بشکه رشد یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۲٫۲۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد. رقم قبلی ۱٫۵۶۲- میلیون بشکه اعلام شده بود. با انتشار این خبر و نگرانی ها از مازاد عرضه، قیمت نفت در بازار جهانی با کاهش مواجه شده است. به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال به احتمال زیادی در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۶۰٫۶۳ یا ۶۰٫۰۸ دلار در هر بشکه به این حرکت نزولی خود پایان خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن