تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۶۹۸ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش به سوی سطح ۶۶۵۹ می شود که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱۷۷ می باشد و در این موج قادر است خود را تا سطح ۶۶۰۵ پایین بکشاند که این سطح مماس با خط روند پایینی از کانال نزولی می باشد.

از آنجایی که حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۶۹۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷) هیچ حرکت اصلاحی نداشته است این احتمال قویا وجود دارد که این اتفاق از نزدیکی سطح حمایت ۶۶۹۸ رخ دهد. باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۲۰۸۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۴۶ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سقف دو قلو در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و الگوی سقف دو قلوی که در نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۱۷ ساخته شده است به کاهش قیمت آن به سطح ۲۰۴۵ اشاره دارد.

به باور ما حرکت پول بک قیمت که به سمت خط گردن از الگوی سقف دو قلو بوجود آمده بود به اتمام رسیده است و از هم اکنون می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی به سوی سطح ۲۰۴۵ باشیم و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۲۴ دلار در هر تن به تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی می انجامد و باعث از سرگیری روند صعودی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن