تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن همچنان بین منطقه خنثی ۱۲۸۶ و ۱۲۷۰ در روندی خنثی در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین اونس طلا مشخص است این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و این منطقه خنثی در یک الگوی گوه یا کنج (wedge) قرار گرفته است که این الگو از ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) به این سو شکل گرفته است. این حقیقت که گوه ها هم به عنوان الگوی ادامه دار و هم بازگشتی دسته بندی شده اند، می تواند تشخیص سیگنال را سخت کند.

به هر حال، در ابتدایی ترین سطح، یک گوه نزولی الگویی رو به ترقی و یک گوه صعودی الگویی رو به افول را پیش بینی می کند. الگوی نموداری گوه می تواند یک الگوی ادامه دار و یا بازگشتی باشد. این الگو مشابه الگوی مثلث متساوی الساقین است و تفاوت آنها در این است که الگوی گوه در یک جهت رو به بالا و یا رو به پایین اریب می شود در حالیکه مثلث متساوی الساقین بطور کلی یک حرکت افقی را نشان می دهد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود اگر قیمت جهانی اونس طلا از خط روند بالایی یعنی از سطح مقاومت ۱۲۸۶ بالاتر رود و کندل دو ساعت بالای آن قرار گیرد یک الگوی ادامه دار با حد تارگت های ۱۲۹۸ و ۱۳۰۹ را برای خریداران طلا تشکیل خواهد داد و از سوی دیگر اگر به زیر خط روند پایینی یعنی سطح حمایت ۱۲۷۰ حرکت کند و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود، یک الگوی بازگشتی و نزولی با حد تارگت های ۱۲۶۳ و ۱۲۴۰ را برای فروشندگان طلا تشکیل خواهد شد.

بنابراین تا زمانیکه قیمت اونس طلا در درون الگوی گوه قرار دارد، نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن کامل یکی از این سطوح ۱۲۸۶ یا ۱۲۷۰ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود که در چارت پایین مشاهده می شود.

قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی قرار گرفته است و چشم انداز حرکت روزانه نیز به دلیل شک و ترید ها در خصوص اصلاحات مالیاتی آمریکا ، کاهش قیمت سهام ایالات متحده و افزایش نرخ بهره بانک فدرال ادامه همین حرکت است. فی الواقع سکوت اخیر قیمت جهانی اونس طلا بین منطقه ۱۲۷۰ و ۱۲۸۶ موئد این مسئله است که انفجاری مهیب در راه است.

فارغ از جهت احتمالی قیمت جهانی اونس طلا با توجه به اینکه در این چند روز گذشته بین این سطوح در نوسان بوده به محض بسته شدن اولین کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۸۶ یا پایین سطح حمایت ۱۲۷۰ رفتار مواج (ترندی) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی های شکست (Break out) و دنبال کردن روند (Trend following) باشد.

باید توجه داشت بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار یا محرّک بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر یا محرّک باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه شکست کامل یکی از سطوح ۱۲۷۰ یا ۱۲۸۶ داشت. از این رو معامله گران در انتظار خروج قیمت جهانی اونس طلا از این روند خنثی هستند و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند که در چارت اونس طلا مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا