تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۵۵٫۹۹ دلار در هر بشکه افزایش یابد و اصلاح پیدا کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این حرکت اصلاحی که از سطح ۵۷٫۹۲ (بالاترین سطح ۸ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است در قالب پنج موج شکل گرفته که موج چهارم یعنی موج d در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۵۵٫۹۹ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C است و این سطح همچنین مماس با سقف کانال نزولی نیز می باشد.

به باور ما بعد از رسیدن قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۵۵٫۹۹ احتمال از سرگیری کاهش قیمت نفت آمریکا در موج پنجم یعنی موج e به سوی سطح ۵۴٫۷۴ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۴٫۷۴ منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۳٫۹۷ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف کاهشی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۲٫۲۳ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۷۴ می شود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی به نظر می رسد که قیمت نفت برنت دریای شمال در نزدیکی سطح ۶۱٫۴۱ مورد حمایت قرار گرفته است و این سطح در نزدیکی حمایت دیگری در نرخ ۶۱٫۵۷ قرار دارد. در چارت بعدی این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۶٫۶۰ به ۶۴٫۶۵ دیده می شود.

هر چند برای امروز زود است که بگویم موج اصلاحی که از سطح ۶۴٫۶۵ آغاز گردیده تکمیل شده است اما برای امروز احتمال برگشت و افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۶۲٫۲۳ وجود دارد و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به حوالی سطح حمایت ۶۱٫۴۱ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن