تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۸۰۲ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند و در صورتیکه این سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۸۴۹ خواهد شد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱۷۷ است. به باور ما قیمت مس در بیشترین پتاسیل و قدرت می تواند به سطح ۶۶۰۵ کاهش داشته باشد که محل برخورد قیمت به کف کانال نزولی می باشد.

اما اگر این موج ضعیف باشد می توان گفت که پایین ترین سطح روز گذشته کف قیمت مس بوده است و برای امروز می بایست منتظر افزایش قیمت آن به سطوح ۶۸۰۲ و ۶۸۴۹ باشیم و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۹۸ منجر به کاهش قیمت مس در موج نزولی C به سوی سطح ۶۶۰۵ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۲۴ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۴۷ افزایش یابد که این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷) در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت آلومینیم آلیاژی به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و این موج اصلاحی براساس سطوح فیبوناچی پروجکشن مختلفی تحت کنترل قرار گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) تکمیل شده است و این یک سیگنال متقاعد کننده ی در جهت پایان یافتن موج اصلاحی است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۰۳ تنها موجب کاهش کوتاه و جزئی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۸۱ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن