تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند هنوز پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۹۳٫۶۳ به سوی سطح حمایت بعدی ۹۲٫۶۳ کاهش یابد. در واقع شاخص دلار آمریکا معیاری برای بیان میزان تغییرات قیمتی دلار آمریکا در قیاس با سبدی از مهمترین ارزهای بین المللی است که مهمترین شرکای تجاری آمریکا هستند.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود بطوری که هر موقع این شاخص روند نزولی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا قوی و خرید می شوند و هر موقع این شاخص روند افزایشی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا ضعیف و فروخته می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

در سایر تحولات امروز آمار اشتغال استرالیا در ماه اکتبر ۳٫۷K افزایش یافت و کمتر از حد پیش بینی های بازار ۱۷٫۵K بود و رقم قبلی به ۲۶٫۶K مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفت. نرخ بیکاری این کشور از %۵٫۵ به %۵٫۴ کاهش یافت و پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۳ به این سو است و ارزش دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا همچنان در پایین سطح ۰٫۷۶۰۰ در نوسان است و سیگنال فروش به سوی سطوح ۰٫۷۵۷۰ و ۰٫۷۵۵۰ صادر کرده است.

بازگشت آرام شرایط ریسک پذیری به بازارهای مالی (شاخص سهام معتبر ژاپن نیکی %۱٫۵+) موجب تقویت ارزهای پربازده در مقابل ین ژاپن شده است اما تداوم نگرانی ها بر سر لایحه کاهش مالیاتی آمریکا و امکان انتقال زمان اجرای آن به سال ۲۰۱۹ منجر به کاهش ارزش بازدهی دلار آمریکا شده است. نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با سطح حمایت %۲٫۳۰ (خط میانگین‌ متحرک ۲۰۰ روزه) روبرو است.

شک و تردید ها در خصوص طرح اصلاحات مالیاتی آمریکا ، افت شاخص های سهام آمریکا (ریزش سهام استاندارد اند پورز پانصد به کمترین نرخهای ۳ هفته اخیر) و تضعیف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا خبر مثبت دیروز گزارش تورم مصرف کنندگان آمریکا (CPI) را خنثی کرده است و قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا (DXY) را به کمترین نرخهای ۴ هفته گذشته (۹۳٫۴۰) کاهش داده است.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا به غیر از شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۳۵۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۳۹۰۰۰) اخبار و رویداد خاصی زمان بندی نشده است و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی دلار آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا