تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۱۲۹۸ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۳۰۹ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و به باور ما دیر یا زود قیمت اونس طلا در این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به تارگت ۱۳۰۹ برخوردار است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا پس از کاهش به سطح ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) هم اکنون در موج افزایشی C قرار گرفته است که تارگت ۱۳۰۹ را مشخص نموده است. قبل از افزایش قیمت اونس طلا به سطوح ۱۲۹۷ و ۱۲۹۸ احتمال تصحیح کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۸۶ آنهم جهت تجمیع پتانسیل و انرژی وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز تنها در صورتیکه کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۸۶ بسته شود به معنای تکمیل شدن موج C تلقی می شود که می تواند سناریوی افزایشی به سطح ۱۳۰۹ را خنثی کند که این موضوع کمی بعید به نظر می رسد.

از نظر تحلیل بنیادی قیمت جهانی طلا بیشتر به خاطر عدم قطعیت در مورد پیشرفت اصلاحات مالیاتی آمریکا در نزدیکی بالاترین نرخهای ۱ ماهه اخیر قرار دارد و برای امروز احتمال افزایش دوباره قیمت به سطح مقاومت ۱۲۹۸ وجود دارد و این موضوع حداقل تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۱۲۸۶ قرار دارد معتبر است.

از نظر تحلیل فاندامنتال بلاتکلیفی در مورد سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا که بزرگترین اصلاح نظام مالیاتی ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۸۰ تاکنون به شمار می رود تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را افزایش داده است و برای امروز پیش بینی می شود هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۸۶ باشد.

در خصوص اصلاح نظام مالیاتی آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده است که سناتور جف فلیک مخالف لایحه مالیات جمهوری خواهان باشد اما دفتر این سنارتور گفته است که او هنوز نظر خود را در این مورد اعلام نکرده است. موضع سناتورها و جمهوری خواهان در مورد لایحه مالیاتی مورد توجه سرمایه گذاران بازار قرار گرفته است که آیا این لایحه به تصویب خواهد رسید یا خیر.

از آنجایی که جمهوری خواهان تنها ۵۲ صندلی در مجلس سنا را در اختیار خود دارند، پیوستن دو مخالف دیگر از طرف جمهورخواهان احتمالا این لایحه را با شکست مواجه خواهد کرد. اگر تلاش ها برای تصویب این طرح به نتیجه نرسد، شاهد کاهش ارزش سهام در بورس آمریکا و افزایش مجدد قیمت جهانی اونس طلا خواهیم بود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما در طول این هفته آمارهای فروش خانه های موجود، سفارشات کالاهای بادوام ، شاخص بازبینی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان اعلام می شوند و با توجه به انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اهمیت خاصی دارد و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد قیمت جهانی اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست ، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟ روشن شدن این سوالات در کنار سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا