تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۸۲۲ دلار در هر تن را لمس کند و تا این سطح افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۲۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۱۳ قرار دارد و حرکت اصلاحی قیمت مس از سطح ۶۷۱۳ به شکل یک مثلث وارونه درآمده است که به نظر می رسد تکمیل نشده است زیرا همانطور که دیده می شود موج سوم یعنی موج c از نظر زمانی کوتاهتر از دو موج قبلی خود یعنی a و b بوده است.

به باور ما از نظر تحلیل تکنیکال این شانس قویا وجود دارد که قیمت مس در حوالی سطح حمایت ۶۷۴۵ مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۶۸۲۲ افزایش یابد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۷۱۳ به معنای تایید استمرار روند نزولی مس به سطح ۶۶۵۹ می باشد که این سطح در چارت مربوطه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۰۳ را تاچ کند و تا این سطح افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۴ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و به باور ما موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷) تکمیل شده است که این حرکت را بررسی ساختار امواج الیوت ویو و الگوی سر و شانه وارونه نشان داده است و از این رو می توان گفت روند افزایشی قیمت این فلز از سرگرفته شده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۶۷ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی و صدور سیگنال فروش به سطح ۲۰۴۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید. با این حال در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن