تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۸۹۰ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۲۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۲۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۱۳ قرار داشت که شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۸۹۰ قرار دارد. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی قیمت مس بین ۱۵ نوامبر تا ۱۷ نوامبر بیشتر شبیه به یک کف دو قلو کوچک است که تایید گردیده است و حد تارگت ۶۹۴۵ را نشانه گرفته است.

در چارت پایین مس به وضوح مشخص شده است که قیمت مس در حال پول بک به سمت ۶۸۲۲ می باشد که این سطح حالا تبدیل به یک سطح حمایت شده است و برای امروز پیش بینی می شود برای مدتی در نزدیکی این سطح حمایت قرار گیرد و بعد از آن سیگنال خرید صادر کند و به سوی سطح ۶۸۹۰ افزایش یابد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی شدید به سطح ۶۷۸۰ نامحتمل به نظر می رسد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در بالای سطح حمایت ۲۰۶۷ در نوسان باشد و بعد از آن به سطح مقاومت ۲۱۰۳ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) در قالب پنج موج شکل گرفته است و این ساختار قویا به تکمیل شدن حرکت اصلاحی اشاره دارد.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۰۶۸ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷) شامل سه موج می باشد و تا کنون دو موج آن کامل شده است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۶۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۲۰۴۵ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن